Försäljningsvillkor

 

Generell information

  • TeeRetail ApS
  • C.W. Obels Pl. 16
  • 9000 Aalborg 
  • CVR NR. 35659307
  • Info@teeshoppen.se
  •  +46 8 446 835 27 (15.00 - 18.00)

Priser:

Alla priser uppges i svenska kronor (SEK) och är alltid inklusive moms men ex fraktkostnad.

Konfidentiell Leverans och Betalning:

Vid genomförande av en betalning på hemsidan skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig som kund så snart vi har registrerat din betalning. Därefter packar och skickar vi iväg din beställning.

På TeeShoppen.se genomförs alla betalningar med kreditkort via Paypal och QuickPay.

Betalning med ViaBill:

Vid betalning med ViaBill levereras dina varor och och betalas sedan med månatliga ränte- och avgiftsfria belopp den 20:e i varje månad. Betalning till ViaBill bortfaller när du ångrar ditt köp enligt Distansavtalslagen §14. För komplett information om ViaBills affärsvillkor,https://viabill.dk/kredit/

Hemleverans och transport:

Alla beställningar levereras med antingen GLS, DHL (utomlands) eller DAO. Alla våra leveranser är godsförsäkrade och med spårnummer. Beställningar packas och skickas inom 2 (oftast 1) vardagar efter registrerad och mottagen betalning, förutsatt att varorna finns i lager.

Våra kurirer uppger som oftast en förväntad leveranstid på 1-2 dagar. Oförutsedda förseningar kan dock inträffa. Leveranspunkt - Om du väljer leverans till utlämningsplats lämnas paketet in av GLS, DHL (utomlands) eller DAO till närmaste utlämningsställe. Paketen är som oftast på plats inom 24 timmar efter din beställning och registrerad betalning. Hemleverans - Paketen skickas hem till din privata adress. Är du inte är hemma när kuriren anländer lämnas en anteckning i din brevlåda och nytt leveransförsök görs ett par timmar senare.

Reklamationsrätt

Konsumentköplagens regler ang. reklamationsrätten är gällande på ditt köp.

När du som kund handlar hos oss har du 36 månaders klagomålsrätt. Detta innebär att vi antingen reparerar eller byter din vara, återbetalar dina pengar för varan eller sänker priset på varan beroende på orsak. Ditt klagomål måste först godkännas för att säkra att inte felet har uppstått genom felaktig användning av varan eller annat skadligt beteende.

Ditt klagomål måste lämnas inom skälig tid efter att du har upptäckt ett fel på din vara. Lämnar du in ditt klagomål inom två månader efter att felet upptäckts anses ditt klagomål ha inkommit rättidigt.

Godkänns ditt klagomål inom skälig tid återbetalar vi din (rimliga) fraktkostnad. Varan måste alltid returneras i ursprunglig förpackning inklusive fraktkvittens så vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Returvaror ska skickas tilll:

TeeShoppen 
Jellingvej 5,
9230 Svenstrup J
Denmark

Paketet måste alltid skickas direkt till vår adress och inte till ett utlämningsställe eller via postombud.

När du returnerar din vara, beskriv problemet så detaljerat som möjligt.

  1. Skriv ut vår retursedel och fyll i den. (Se retursedel här)
  2. Returnera varan till vår adress och kom ihåg att bifoga en returblankett
  3. Strax efter vi har mottagit ditt returpaket åtgärdar vi ditt returärende

Vi tar inte emot paket på utlämningsställen och ej heller postförskotts-leveranser.

 

Vår vidgade 101 dagars ångerrätt 

Vi erbjuder vidgad ångerrätt på 101 dagar på alla nya oanvända varor. När du tar emot din vara bör du alltid undersöka om varan är behäftad med fel eller på annat sätt inte avtalsenlig. Om ditt paket eller innehåll är behäftat med fel vid mottagande måste du strax meddela oss. Önskar du återbetalning måste du reklamera inom 30 dagar.

Vi återbetalar hela beloppet senast 30 dagar efter ditt köp eller åtgärdar med ett tillgodokvitto till vår webbutik som ska användas inom 101 dagar med möjlighet för retur. Detta gäller inte presentkort eftersom den unika värdekod har fastställts.

Du som köpare betalar själv returfrakten om returen beror på att du ångrar ditt köp.

Returvaror måste alltid levereras i samma skick och antal som du mottog. Alla varor måste vara oanvända med intakta originalmärken.

Uppfylls ovanstående, återbetalar vi varans inköpspris efter mottagande av din retur. Obs! Efter 30 dagar kan din vara endast bytas mot en annan storlek eller ett tillgodokvitto.

Allmän Ångerrätt 14 dagar

Dessutom har du möjlighet att utöva en allmän 14-dagars ångerrätt enligt lag när du handlar online. Skulle du mot förväntan ångra ditt köp måste detta meddelas inom 14 dagar efter mottagande av varan. Skicka meddelandet till info@teeshoppen.se / Tel: +46 8 446 835 27

Eller fyll i vårt ångerformulär. Kom ihåg att tydligen ange att du gärna vill utnyttja ångerrätten.

Det är inte möjligt att avbryta köpet genom att vägra mottagande när varan levereras utan att ha meddelat oss detta strax efter ditt köp och före leverans.

Du ansvarar själv för alla returfraktkostnader och även för returpaketets innehåll från och avskickning till leverans.

RETURPOLICY

När vi har mottagit ditt returpaket och den tillmötesgår våra returkrav, får du en bekräftelse på att vi har mottagit dina returvaror och att vi betalar tillbaka dina pengar så fort som möjligt. Det kan gå upp till 14 vardagar från du returnerar paketen till vi har mottagit och behandlat ärendet. Vi betalar i vanliga fall tillbaka pengarna till ditt konto samma dag som du har mottagit bekräftelsen på att vi har mottagit dina varor. Det kan dock gå upp till 14 dagar innan du ser pengarna på ditt konto. Det beror helt och hållet på din bank och är utanför vårt inflytande.

Vi rekommenderar att du undersöker dina varor för eventuella fel och brister innan du klipper av märken eller kastar originalförpackningen.

Alla returvaror kan återbetalas när de är:

  • Oanvända - du har provat kläderna men inte använt dem.
  • Nya - som inte tvättats
  • Oskadade - om det är fel på varan när du tar emot den ska du reklamera varan
  • Med intakta hangtags - har du tex klippt bort märket i nacken, är plaggets hangtags inte intakta. Klipp inte bort några märken tills du har provat dina plagg. 

Skor och accessoarer måste alltid returneras i original förpackning inkl. torkmedel påsar och skickas tillbaka i skyddande yttre förpackning - återanvänd gärna samma låda dina varor levererades i. Alla märken måste fortfarande sitta kvar på varan för att vi ska godkänna ditt returärende.

Vi rekommenderar att du returnerar kläder, skor och accessoarer i samma låda de levererades i. Placera en returetikett över den gamla etiketten och tejpa igen lådan ordentligt så den inte går upp under transport. Kom ihåg att bifoga returblankett. Strax efter vi har mottagit dina returvaror, återbetalar vi dina pengar.

Har du använt dina plagg eller accessoarer mer än vad som anges längre upp, anser vi varan för använd vilket innebär att på trots av utnyttjat ångerrätt, återbetalar vi endast en del eller inget av köpsumman beroende på varans kommersiella värde.

Återbetalning av köpesumma

Ångrar du ditt köp, återbetalar vi köpsbeloppet. Vid ev. minskat värde på grund av användning eller annat, dras beloppet från köpspriset.

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala dina pengar inkl. fraktkostnad (dock inte extra kostnader på grund annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som vi erbjuder) utan onödig fördröjning och alltid senast 14 dagar från det datum då vi mottog din ångerrättsformulär. Vi betalar med samma betalningsmedel som du använde vid ursprunglig betalningstransaktion.

Vi kan tillbakahålla återbetalningen tills vi har mottagit din retur om du inte har lämnat nödvändig returdokumentation.

Ångrar du ditt köp ska varan returneras till:

TeeShoppen

Jellingvej 5,
9230 Svenstrup J
Denmark

Vi tar inte emot paket på utlämningsställen och ej heller postförskotts-leveranser 

Bytesrätt

Vi erbjuder även möjlighet att byta dina varor om du tex har fått fel storlek eller färg. För att använda sin bytesrätt måste varan returneras i samma skick och mängd, oanvända och med intakta originalmärken. Bytesrätten förutsätter även att du kontaktar oss och anger vilken storlek eller färg du vill byta till. Kan vi inte åtgärda ditt bytesärende har du möjlighet att avbryta ditt köp inom 30 dagar efter du har mottagit varan.

Behandling av personuppgifter / sekretess

Dina uppgifter om namn, adress, telefonnummer mm. behandlas konfidentiellt och används endast vid expedition av din order. Bokföringslagen kräver att vi lagrar personuppgifter i upp till 7 år). TeeShoppen har ansvaret att hantera dina personuppgifter. Därför lagras alla dina uppgifter på en säker server. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part. PayPal & QuickPay hanterar TeeShoppen’s betalningstjänst vilket betyder att TeeShoppen inte hanterar dina uppgifter vid användning av betalninigskort. 

Dataansvarig hos TeeShoppen är TeeRetail ApS.

När du är registrerad hos TeeRetail ApS har du alltid rätt att invända mot din registrering. Du har även rätt att ta del av vilka personuppgifter vi har registrerat om dig i.e.m. personuppgiftslagen. För dataskyddsfrågor, kontakta: Info@teeshoppen.se

Copyright/Upphovsrätt

Innehållet på vår hemsida (text, grafik, logotyp, ikoner, bilder & data) tillhör TeeShoppen. Missbruk och kopiering av vårt material utan tillstånd är ej tillåtet. Önskar du att kopiera/reproducera vårt material måste du ha ett vederbörligt tillstånd från oss. 

Klagomål

Vill du klaga på ditt köp ska du lämna ditt klagomål till info@Teeshoppen.se. Lyckas det inte att komma överens och att åtgärda ditt ärende kan du om villkoren är uppfyllda, även lämna ett klagomål till relevant klagomålsnämd.

Konsumentverket/KO

Box 48, 651 02 Karlstad

www.konsumentverket.se

Är du konsument men bor i ett annat EG-land än Sverige kan du inge klagomål till EG-Kommissionens online klagomålsportal här -http://ec.europa.eu/odr

 Försäljningsvillkoren är senast uppdaterade 18/06/01

 

Standard ångerrätt formulär

(Fyll i formulär och returnera om du önskar att utnyttja din ångerrätt)

Till:

TeeShoppen ApS

Jellingvej 5,
9230 Svenstrup J

Info@teeshoppen.se

 

Jag meddelar härmed att jag önskar att utnyttja ångerrätten i samband med mitt köp av följande

varor/services:____________________________________________________________

Beställningsdatum: _______________________________    

Mottagningsdatum: _______________________________

Kundnamn:____________________________________________________________

Kundadress:__________________________________________________________

Kundsignatur: _________________________________________    

Datum: _________________

(endast om denna formulär skickas in i pappersform)