Köpvillkor

General information

TeeShoppen ApS
C.W. Obels Pl. 16
9000 Aalborg 
CVR NO. 35659307
Info@teeshoppen.se
+46 8 446 884 76 (12.00 - 15.00)

 

Priser:

All prices are stated in Swedish Kronor (SEK)  and are always incl. VAT but excl. postage.

Confidential Delivery and Payment:

Vid genomförande av en betalning på hemsidan skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig som kund så snart vi har registrerat din betalning. Därefter packar och skickar vi iväg din beställning.
På TeeShoppen.se genomförs alla betalningar med kreditkort via Paypal og QuickPay.

Betalning med ViaBill:

Vid köp med ViaBill levereras dina varor och hädanefter betalar du dina månatliga belopp rent- och avgiftsfritt den 20:e i varje månad. Betalning till ViaBill bortfaller när du ångrar ditt köp enligt Distansavtalslagen §14. För komplett information om ViaBills affärsvillkor,https://viabill.dk/kredit/

Hemleverans och transport:

Alla beställningar levereras med antingen GLS, DHL (utomlands) eller DAO. Vi skickar våra paket helt försäkrade och med spårnummer. Beställningar packas och skickas inom 2 (mestadels 1) vardagar efter registrerad och mottagen betalning förutsatt att varorna finns i lager.

Våra paketagenter har vanligtvis en förväntad leveranstid på 1-2 dagar. Oförutsedda förseningar kan dock inträffa. Leveranspunkt - Om du väljer en avlämningsplats överlämnas paketet av GLS, DHL (utomlands) eller DAO till närmaste avlämningsställe. Paketen är vanligtvis på plats inom 24 timmar efter din beställning och betalning. Hemleverans - Paketen skickas hem till din privata adress. Om du inte är hemma när agenten anländer kommer du att få en anteckning i din brevlåda. nytt leveransförsök ett par timmar senare.

Rätt till klagomål:

Konsumentköplagen regler om rätten till reklamation gäller för ditt köp.

När du som kund handlar hos oss har du 36 månader. rätt till klagomål. Detta innebär att du antingen kan reparera, byta, få tillbaka pengarna eller sänka priset beroende på orsaken. Det är ett krav att klagomålet godkänns och att felet inte har uppstått genom felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt en defekt i produkten. Om du klagar inom två månader efter att felen upptäcktes anses klagomålet vara inom rimlig tid.

Om klagomålet godkänns i god tid återbetalar vi din (rimliga) fraktkostnad. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning och kom ihåg kvittot för sändningen så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Returnerade varor skickas till:

TeeShoppen
Jellingvej 9,
9230 Svenstrup J
Denmark

 

Paketet måste skickas direkt till vår adress och inte med leverans vid en leveransplats eller postombud.

När du returnerar artikeln, beskriv problemet så detaljerat som möjligt.

  1. Skriv ut vår returblankett och fyll i den. (Se returkupong här)
  2. Returnera artikeln till vår adress och kom ihåg att bifoga en returblankett
  3. När vi har fått ditt returpaket skickar vi dem rätt storlek till dig.

 

Vi tar inte emot paket vid leveransplatsen, och paket tas inte emot med kontant vid leverans.

Vår utökade ångerrätt på 101 dagar

Vi erbjuder en utökad ångerrätt på 101 dagar på alla nya oanvända varor. När du tar emot ditt objekt bör du alltid kontrollera det. Om paketet och / eller innehållet inte är intakt vid mottagandet måste du meddela oss omedelbart. Om du vill ha pengarna tillbaka måste detta göras inom 30 dagar.

Vi återbetalar hela beloppet senast 30 dagar efter köpet eller så kan du få ett kreditkvitto till vår webbshop inom 101 dagar med möjlighet till retur. Detta gäller inte presentkort eftersom den unika värdekoden har fastställts.

Du som köpare betalar själv returfrakten om returen beror på att du ångrar ditt köp.

Varor / produkter som returneras måste levereras i samma skick och kvantitet som du fick. De måste också vara oanvända och alla originalmärken måste vara intakta.

Om ovanstående åtgärdas kommer vi att återbetala inköpspriset för varan efter att ha mottagit den returnerade beställningen. NOTERA! Efter 30 dagar kan artikeln bara bytas mot en annan storlek eller ett kreditkvitto.

Allmänt ångerrätt 14 dagar

Dessutom har du möjlighet att utöva en allmän 14-dagars ångerrätt enligt lag när du handlar online. Om du ångrar ditt köp måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit varan att du ångrar ditt köp. Meddelandet måste skickas till info@teeshoppen.se / Tel: +46 8 446 884 76 eller genom att fylla i vårt vanliga ångerformulär. I din begäran måste du tydligt ange att du vill utnyttja ångerrätten.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra mottagande vid leverans av varan utan att meddela oss samtidigt.

Du ansvarar för alla direkta kostnader i samband med returfrakt. Du ansvarar också för produkten från och med leveransen.

RETURPOLITIK

När vi har fått ditt returpaket och det uppfyller våra returkrav, kommer du att få en bekräftelse på att vi har mottagit dina returnerade varor och att vi kommer att återbetala dina pengar så snart som möjligt. Det kan ta upp till 14 vardagar från det att du returnerar paketet tills vi har tagit emot och bearbetat det. Vi återbetalar vanligtvis pengarna till ditt konto samma dag som du får en bekräftelse på att vi har fått dina varor. Det kan dock ta upp till 14 dagar innan du kan se pengarna på ditt konto. Det beror helt på din bank och ligger utanför vår kontroll.

Vi rekommenderar att du kontrollerar dina varor för eventuella brister eller brister innan du skär av hängen eller kastar originalförpackningen.

Alla artiklar kan återbetalas när de är:

  • Oanvänd - du har provat kläderna men inte använt dem.
  • Ny - de tvättas inte
  • Inte skadad - om artikeln är defekt när du får den, måste du returnera den som klagomål
  • Med intakta hangtags - har du t.ex. tog bort märket i nacken, hängmärkena är inte intakta. Låt det därför sitta tills du är klar med kläderna

Skor och tillbehör / tillbehör måste returneras i originalförpackning / förpackning inkl. dammsäckar och skickas tillbaka i skyddande yttre förpackning - återanvänd gärna lådan där dina varor levererades. Alla märken måste fortfarande finnas kvar på tillbehöret för att returen ska kunna godkännas.

Vi rekommenderar att du returnerar kläder, skor och accessoarer till lådan där de levererades. Sätt en returetikett över den gamla etiketten och tejpa lådan väl så att den inte öppnas under transport. Kom ihåg att bifoga returblanketten. Så snart vi har fått dina returnerade varor kommer vi att återbetala dina pengar.

Om du har använt kläderna mer än beskrivet ovan anser vi att produkten ska användas, vilket innebär att även om du har utnyttjat ångerrätten återbetalas endast en del eller ingen av köpeskillingen beroende på det kommersiella värdet av produkt.

Återbetalning av inköpspris

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid nedskrivning som du ansvarar för dras den från inköpspriset.

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala din betalning inkl. fraktkostnad (men inte extra kostnader på grund av eget val eller leveransmetod än den billigaste standardleveransen vi erbjuder) utan onödig fördröjning och oavsett vilka senast 14 dagar från det datum då vi fick din anmälan om att du vill utöva rätten till uttag. Vi betalar med samma betalningsmedel som du använde för din ursprungliga betalningstransaktion.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit returen om du inte har presenterat dokumentation för returen.

Om du ångrar ditt köp måste varan returneras till:

TeeShoppen
Jellingvej 9,
9230 Svenstrup J
Danmark

Vi tar inte emot paket vid leveransplatsen, och paket tas inte emot med kontant vid leverans.

Rätt till byte

Vi erbjuder också möjlighet att byta dina varor om du har fått fel storlek / färg. För att få rätten att byta måste varorna returneras i samma skick och mängd, oanvända och med intakta originalmärken. Förutsättningen för rätten att byta är också att när du kontaktar oss anger du vilken storlek / färg du vill byta mot. Om vi ​​inte kan uppfylla rätten att byta har du möjlighet att avbryta ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet av varan.

Hantering av personuppgifter / sekretess:

Dina uppgifter om namn, adress, telefonnummer mm. hanteras konfidentiellt och används endast vid expedition av din order. Lagstiftningen kräver att vi lagrar dina uppgifter i upp till 7 år). TeeShoppen har ansvaret att hantera personuppgifter, därför lagras alla dina uppgifter på en säker server. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part. PayPal & QuickPay hanterar TeeShoppen’s betalningstjänst vilket betyder att TeeShoppen inte hanterar dina uppgifter vid användning av betalkort. 

Dataansvarig hos TeeShoppen är Noodle Firm ApS.

När du är registrerad hos Noodle Firm ApS har du alltid rätt till att göra invändning mot registreringen. Du har också rätt till att ta del av vilka uppgifter vi har registrerat på dig. Alla rättigheter är enligt personuppgiftslagen och för dataskyddsfrågor kontakta: Info@TeeShoppen.se

Copyright/Upphovsrätt

Innehållet på vår hemsida (text, grafik, logotyper, ikoner, bilder & data) tillhör TeeShoppen. Missbruk och kopiering av vårt material utan tillstånd är ej tillåtet. Önskar du att kopiera/reproducera vårt material måste du ha ett vederbörligt tillstånd från oss. 

Klagomål

Vill du klaga på köpet ska du skicka ditt klagomål till info@TeeShoppenn.se. Lyckas det inte att hitta rätt lösning och vi inte kommer överens kan du inge ditt klagomål till relevant klagonämd om villkoren är uppfyllda.

Konsumentverket/KO

Box 48, 651 02 Karlstad

www.konsumentverket.se

Är du konsument men bor i ett annat EG-land än Sverige kan du inge klagomål till EG-Kommissionens online klagomålsportal här -http://ec.europa.eu/odr

 Försäljningsvillkoren är senast uppdaterat 18/06/01

 

Standard ångerrättsformulär

(Denne formulär ifylls och returneras endast om du önskar att utnyttja ångerrätten)

Till:

TeeShoppen

Jellingvej 9,
9230 Svenstrup J

9000 Aalborg

Info@teeshoppen.se

 

Jag meddelar härmed att jag önskar att utnyttja ångerrätten i samband med mitt köp av följande

varor/services:____________________________________________________________

Beställningsdatum: _______________________________    

Mottagningsdatum: _______________________________

Kundnamn:____________________________________________________________

Kundadress:__________________________________________________________

Customer signature: _______________________________________    

Date: _________________

(only if the contents of this form are submitted on paper)